неделя, 27 януари 2019 г.

Истинският Аз

Истинският Аз


Защо е толкова важно да осъзнаваш своя Истински Аз? То е повече от важно – направо си е жизнено необходимо. Да го опознаеш, означава да се освободиш от надеждите и страховете. Точно така! Когато опознаеш своя Истински Аз или „познаеш Себе си”, за което отдавна ни е призовавал Сократ, вече нищо няма да успее да разколебае твоята увереност в себе си. Твоите чувства стават силни и позитивни, а мисълта – ясна и твърда. Усещанията (слух, зрение, обоняние и т.н.) придобиват нова острота и яркост. И тялото старее по-бавно. То е релаксирано, то не е суетно, то много по-успешно се съпротивлява на стреса и болестите. Виж колко много ползи има от това просто откритие!
 Още щом осъзнаем своя Аз, ни обзема един особен покой. В началото Аз (или Истинският Аз) се усеща като тих отзвук на спокойствие. С времето, когато спокойствието укрепне, твоето съзнание се изпълва с радост и чувство на благоговение. Усещането е, като да наблюдаваш красивия залез, но слънцето не ти е необходимо. Нищо не ти трябва. Спокойствието и радостта разцъфтяват в теб в най-неочаквани моменти и на най-неочаквани места. И изведнъж, с изумление откриваш, че вътрешното спокойствие те е посетило точно в разгара на някакво неприятно събитие – например по време на скандал или опасна ситуация в работата. Спокойствието, усещано в резултат на осъзнаването на своя Истински Аз, започва да прониква в твоето тревожно състояние.
 Осъзнавайки своя Истински Аз, ние ставаме подобни на океана. На дъното, той е неподвижен и безмълвен. На повърхността е пенлив и вълнист. Непредсказуемата променлива повърхност прилича на аз. Големият Аз прилича на спокойните дълбини. Но и най-големите вълни се състоят от същата тази вода. Спокойните води в дълбините наричаме Аз, а бурната вода на повърхността – аз. Но по същество, и едното и другото е същата вода. Малкият аз е просто активна проява на Големия Аз.
Ако живеем само на повърхността на океана, ние отъждествяваме себе си с вълнението и промените. Непрекъснато се издигаме и падаме заедно със своите надежди и страхове, само за да се разбием в скалистите брегове на илюзията. Достатъчно е обаче да осъзнаем дълбините на своя Аз, и тогава можем без всякакво напрежение да се наслаждаваме на стабилност и покой. На повърхността, както и преди ще продължат да бушуват бури, но от гледна точка на Аз, ти оставаш незасегнат от тях.

Франк Кинслоу

Публикувано от Нино Нинов в групата на Фейсбук Квантова синхронизация – България“.

Няма коментари:

Публикуване на коментар