сряда, 28 октомври 2020 г.

Вярвам в Бога на Спиноза

Вярвам в Бога на Спиноза


Когато Айнщайн изнасял лекции в многобройни американски университети, повтарящият се въпрос, който му задавали студентите, бил:

- Вярвате ли в Господ?

Айнщайн винаги отговарял:

- Вярвам в Бога на Спиноза.

Тези, които не са чели Спиноза, си оставали без отговор.

Барух де Спиноза е холандски философ, смятан за един от тримата велики рационалисти на философията на 17 век.

Според Спиноза Бог би казал:

Спрете да се молите и да се удряте в гърдите!

Това, което искам да направите, е да излезете в света и да се насладите на живота си.

Искам да се наслаждавате, пеете, да се забавлявате и да се наслаждавате на всичко, което направих за вас.

Спрете да ходите в онези тъмни, студени храмове, които сте построили сами казвайки, че са моята къща!

Къщата ми е в планината, в гората, реките, езерата, плажовете. Там живея и там изразявам любовта си към вас.

Спрете да ме обвинявате за нещастния си живот! Никога не съм ви казвал, че има нещо лошо в теб или че сте грешници или, че сексуалността ви е лоша работа!

Сексът е дар, който съм ви дал и с който можете да изразите Любовта, екстаза, радостта си. Така, че не ме обвинявайте за всичко, в което ви накараха да повярвате.

Спрете да четете предполагаеми свещени писания, които нямат нищо общо с мен. Ако не можете да ме четете по изгрев, в пейзаж, в погледа на приятелите си, в очите на децата си, не ще ме намерите в нито една книга!

Доверете ми се и спрете да ме питате. Или ще ми кажете ли как да си свърша работата?

Спрете да се плашите толкова много. Не ви съдя, не ви критикувам, нито се ядосвам, нито се притеснявам, нито наказвам. Аз съм чиста любов.

Спрете да искате прошка, няма какво да простя. Ако ви направих ... изпълних ви със страсти, ограничения, удоволствия, чувства, нужди, несъответствия ... свободна воля.

Как мога да ви обвиня, ако отговоряте на нещо, което съм вложил във вас? Как мога да ви накажа, че сте такива, каквито сте, ако аз съм този, който ви е направил? Мислите ли, че бих могъл да създам място, в което да изгоря всичките си деца, които се държат зле през цялата вечност?

Какъв Бог може да направи това?

Забравете всякакъв вид заповеди, всякакъв вид закони; това са заблуди, с които да ви манипулират, да ви контролират, които само създават вина у вас.

Уважавайте съвременниците си и не правете това, което не искате за себе си. Моля само да обърнете внимание на живота си, че вашият зов е вашето ръководство.

Любими мои, този живот не е изпитание, не е стъпка, не е стъпка по пътя, не е репетиция, нито прелюдия към рая. Този живот е единственото нещо тук и сега и всичко, от което се нуждаете.

Създадох ви абсолютно безплатно, без награди или наказания, без грехове или добродетели, никой не носи маркер, никой не води запис.

Вие сте абсолютно свободни да създавате в живота си небе или ад.

Мога да ви кажа и дали има нещо след този живот, но мога да ви дам съвет: Живейте така, сякаш няма. Сякаш това е единственият ти шанс да се наслаждавате, да обичате, да съществувате.

Така че, ако няма нищо, тогава ще се насладите на възможността, която ви дадох. И ако има, бъдете сигурни, че няма да ви питам дали сте се държали правилно или не.

Ще ви питам: Хареса ли ви? Забавлявахте ли се? Какво ви хареса най-много? Какво научихте? ...

Спрете да вярвате в мен, да предполагате, да гадаете, да си представяте. Не искам да вярвате в мен, искам да чувствате в себе си. Искам да ме почувствате в себе си, когато целунеш любимия си, когато утешаваш малкото си момиче, когато галиш кучето си, когато се къпеш в морето.

Спрете да ме хвалите, какъв вид егомански Бог мислите, че съм?

Скучно ме хвалят, уморен съм от благодарности. Чувствате ли се благодарни? Докажете го, като се грижите за вас, здравето си, отношенията си със света. Изразете радостта си! Това е начинът да ме похвалите.

Спрете да усложнявате нещата и да повтаряте като папагал това, което сте научили за мен.

Единственото сигурно е, че сте тук, че сте живи, че този свят е пълен с чудеса.

За какво ви трябват повече чудеса? Защо толкова много обяснения?

Ако ме търсите навън, няма да ме намерите. Намерете ме вътре... там се крия.

Публикувано от Амилиус– България

Няма коментари:

Публикуване на коментар